Besök av veterinären

Bertil Jakobsson kom idag för att ta en titt på Pricks hälta som inte har velat ge med sig. Visade sig vara inflammation i lederna igen, i alla fall i höger fram. Den vänstra var i bättre skick. Behandlingen blev "Butta" i 10 dagar (antiinflammatoriskt medel) och vila fram till slutet av augusti/ början på september. Dessutom så ska han helst få gå ute på bete hela den tiden tyckte herr Jakobsson.

Trots att han bara har ridits några dagar per vecka i skogen och betydligt lugnare än förut så har helvetet kommit tillbaka igen. Han har ju varit så pigg och glad, velat busa när man varit ute. Allt är så himla orättvist, min lilla gubbe förtjänar att må prima, ha roligt och bara njuta av livet. Istället får han gå runt med en rygg som ständigt gör ont och leder som påminner om att han inte är ung och frisk längre. Istället för att se fram emot och planera våran framtid tillsammans så tänker jag oftare på den dagen det inte funkar längre.

Dina ryggproblem går inte att göra något åt.
Men jag gör vad som helst för att du ska slippa ha ont på ytterligare ställen.
I mina ögon är du värd din vikt i guld, ingen kan ersätta dig.
 ♥





Kommentarer
Postat av: Johanna

Fy fan, jag får tårar i ögonen .. usch lilla pricken då , han förtjänar att må bäst, han och tuffing ska få leva livet dom gamla gubbarna så länge dt bara går, hoppas på det bästa verkligen! <3

2009-07-07 @ 09:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0