LEDSEN PONNY

Prick är en riktig olycksfågel, gör ALLTID illa sig. Igår kväll hittade vi honom i hagen med ett sticksår in i ena kotan. Han blev snabbt sämre och hoppade tillslut runt på 3 ben. Det var bara att köra upp honom de 2 milen till ridklubben och invänta veterinären. Herr veterinär klämde och kände runt såret och sen fick Prick sprutor mot stelkramp, smärtstillande och penicillin.

Idag är han något bättre, stödjer på benet och kan gå hyffsat. Han blev ordinerad boxvila men eftersom han helst inte ska stå inne pga krubbitningen så gjorde jag en liten halthage åt honom på baksidan av stallet. Ikväll ska Johanna hjälpa mig att spruta i honom penicillin igen. Jag är för spruträdd för att kunna göra det själv ;)


Kommentarer
Postat av: ida

Åh lilla stackare! :/

om han skadar benen ofta kan du ju testa att låta han ha benskydd? :)

2010-08-03 @ 01:41:47
URL: http://idrus.blogg.se/
Postat av: klara

Min häst ha också otur men hon har tyvär tagitbort för hon hade bara 3 friska ben :(



www.hoping.devote.se

2011-10-20 @ 09:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0