TÄVLING I ORSA

I lördags så åkte Linnea, Spotlite och jag ner till Orsa för att starta en 90 cm. När jag kollade på TDB så stog det att det skulle vara en sorts Clear Round men väl på plats så visade det sig vara en vanlig klass med omhoppning. Så det var bara att tuta och köra. Bra gick det också, för att vara vår första 90 cm tillsammans. Blev ett onödigt litet pet i omhoppningen men det räckte till en placering ändå :D Vädret var kanske inte det mest idealiska när det gäller att tävla, över 30 grader och strålande sol. Både jag och Spottan var riktigt trötta. Galoppen funkade inte riktigt till 100% så det var lite halvkämpigt ibland, men vi tog oss runt i alla fall. Nästa helg åker vi till mora för att starta en 90 cm Clear Round och en 1 meter i två faser. Ska nog gå finfint! Höjden har hon inget problem med i alla fall, se bara på bilderna. Hoppas bara att det blir svalt ute :)



Som ni kan se på resultatlistan ovan så fick vi en riktigt bra tid i både grunden och omhoppningen trots att vi varvade mellan trav och galopp. Det finns fördelar med att rida en liten häst :)


Kommentarer
Postat av: Stjärt

Hon var så duktig det lilla livet. :) Om inte jag ska dra på semester över helgen så tänkte jag ev oxå åka ner med svart till Mora. Vi kanske ska samåka? Du står för transport och jag för bensin. :)

2010-07-05 @ 10:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0